Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: Λευχαιμία της γάτας. – vets.com.gr

Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: Λευχαιμία της γάτας (FeLV)
Υπάρχει εμβόλιο κατά της λευχαιμίας της γάτας;
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη ιογενή λευχαιμία της γάτας

EΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ : ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ. Η λευχαιμία της γάτας είναι διεθνώς μια από τις κύριες αιτίας λοίμωξης και θανάτου για τα συμπαθή αυτά κατοικίδια. Είναι λοιμώδης νόσος, σοβαρή, συχνή και ως επί το πλείστον χρόνιας μορφής. Συνήθης κατάληξη ο θάνατος του ζώου. Το ζώο που πάσχει από λευχαιμία έχει διάρκεια ζωής 2 με 3 χρόνια. Σε σπάνιες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί πάσχοντα ζώα να ξεπερνούν τα 4 χρόνια ζωής, όπως και πολύ σπάνια, ζώα να ζήσουν κανονικά περισσότερα χρόνια. Η λευχαιμία είναι από τις χειρότερες νόσους της γάτας, όπου το ποσοστό θνησιμότητας αγγίζει το 90%. Ένα ποσοστό περίπου 50% από τις προσβεβλημένες γάτες πεθαίνει τον πρώτο χρόνο.
ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ. Προκαλείται από έναν ρετροϊό και μεταδίδεται με δαγκώματα από μολυσμένες γάτες, που συνήθως είναι αδέσποτες, ή δεποζόμενες ελεύθερες. Ο ιός υπάρχει στο σάλιο, στα κόπρανα, στα ούρα, στο δακρυϊκό έκκριμα και στο γάλα. Υπάρχει επίσης και κάθετη μετάδωση του ιού, δηλαδή από την μητέρα στο έμβρυο. Ο ιός της λευχαιμίας της γάτας (FeLV) ανήκει στην ίδια κατηγορία με τον ιό της ανοσοεπάρκειας της γάτας, γνωστός και ως ιός του AIDS της γάτας (FIV) και με τον ιό της ανοσοεπάρκειας του ανθρώπου, το AIDS (HIV).
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ. Η λευχαιμία της γάτας είναι νόσος χρόνιας ή διαλείπουσας μορφής. Το ζώο εμφανίζει σοβαρές διαταραχές στο αιμοποιητικό σύστημα και κυρίως στο ανοσοποιητικό, για το λόγο αυτό το κυρίαρχο κλινικό σύμπτωμα είναι η ανοσοκαταστολή. Τα εμφανιζόμενα συμπτώματα κατά την διαδρομή της νόσου είναι διαφορετικά από ζώο σε ζώο. Χαρακτηριστικότερα συμπτώματα είναι πυρετός, διάρροια χρόνια, αιμορραγική ουλίτιδα, ανορεξία, υπνηλία, λήθαργος. Στα πάσχοντα από τον ιό της λευχαιμίας ζώα, ένα ικανό ποσοστό θα εμφανίσει καρκίνο. Σημαντικό να αναφερθεί το γεγονός ότι υπάρχουν γάτες φορείς του ιού, χωρίς την παραμικρή συμπτωματολογία.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ. Ο μόνος τρόπος πρόληψης είναι η διατήρηση κάθε γάτας μέσα στο σπίτι και ο ετήσιος εμβολιασμός του ζώου. Εμβολιάζονται μόνον όσες γάτες είναι καθαρές από τον ιό. Δυστυχώς τα εμβόλια έχουν ποικίλη προστατευτικότητα Ο έλεγχος για την υγεία της γάτας γίνεται με ειδικά tests για την ανίχνευση πρωτεΐνης- αντιγόνου, αλλά και σε ειδικά εργαστήρια για την απομόνωση του ιού. Η λευχαιμία της γάτας δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο, τουλάχιστον με τα μέχρι σήμερα δεδομένα.