Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: AIDS της γάτας και τα βασικά συμπτώματα της ασθένειας. – vets.com.gr

Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: AIDS της γάτας και τα βασικά συμπτώματα της ασθένειας
Συμπτώματα συνδρόμου ανοσολογικής ανεπάρκειας της γάτας (FIV)

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ: ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ

Ποιά είναι τα συμπτώματα του συνδρόμου της ανοσολογικής ανεπάρκειας της γάτας (FIV) και σε πόσες φάσεις ομαδοποιούνται
Τα συμπτώματα που παρουσιάζονται κατά την πορεία της νόσου είναι ποικίλα, λόγω του ανοσοκατασταλτικού χαρακτήρα του ιού. Η ποικιλία και η πληθώρα των συμπτωμάτων τα ομαδοποιεί σε 3 φάσεις.

1 ΦΑΣΗ : Είναι η οξεία φάση της νόσου. Αυτή εμφανίζεται 4-6 εβδομάδες μετά την έναρξη της μόλυνσης από τον ιό και διαρκεί για ένα χρονικό διάστημα περίπου 4-5 μηνών. Στη φάση αυτή το ζώο είναι δυνατόν να εμφανίσει πυρετό, διάρροια, αδυναμία, υπνηλία, αναιμία και λεμφαδενοπάθεια. Πέρα όμως από όλα αυτά τα συμπτώματα , δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που υπάρχουν μολυσμένες από τον ιό γάτες και όλος παραδόξως δεν παρουσιάζουν κανένα κλινικό σύμπτωμα

2 ΦΑΣΗ : Η φάση αυτή ονομάζεται και ασυμπτωματική, για τον ευνόητο λόγο ότι κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης οι μολυσμένες από τον ιό γάτες δεν εμφανίζουν κανένα απολύτως κλινικό σύμπτωμα πιθανόν για αρκετούς μήνες ή και χρόνια ακόμα.

3 ΦΑΣΗ : Η φάση αυτή που θεωρητικά είναι η τελική φάση της νόσου, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες,. Κατά την περίοδο αυτή το ζώο υποφέρει από χρόνιες υποτροπιάζουσες μολύνσεις. Είναι η χειρότερη φάση της νόσου με συχνά και σοβαρής μορφής αναπνευστικά, γαστρεντερικά και δερματολογικά προβλήματα Αν και η κτηνιατρική φροντίδα είναι αυξημένη με εντατική μορφή, το ζώο δεν μπορεί να αναρρώσει και σε σύντομο χρονικό διάστημα ύφεσης, παρουσιάζει συνεχείς υποτροπές, με τελικό αποτέλεσμα την κατάληξη του.

Οι γάτες σε αυτή τη φάση εμφανίζουν μια σειρά από συμπτώματα, που συνήθως διαφέρουν από γάτα σε γάτα. Μερικά από αυτά τα συμπτώματα μπορεί να είναι: Η απώλεια βάρους, η κακή κατάσταση του δέρματος, η εμφανιζόμενη αναιμία, γαστρεντερίτιδα, Στοματικές διαταραχές (ουλίτιδα και στοματίτιδα), διάρροια, χρόνιες ή υποτροπιάζουσες λοιμώξεις του δέρματος, των ματιών, του ουροποιητικού συστήματος, του αναπνευστικού συστήματος, κλπ. και τέλος εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου.