Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: Σάρκωμα στη γάτα και η σχέση του με τα εμβόλια. – vets.com.gr

Κτηνιατρικό κέντρο γάτας: Σάρκωμα στη γάτα και η σχέση του με τα εμβόλια
Σχέση εμβολίων και παρουσία όγκων στη γάτα
Πρέπει να εμβολιάζω τη γάτα μου; Πόσο επικίνδυνο είναι το εμβόλιο της λύσσας;

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ : ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ
ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ

Για όλους εμάς που είμαστε επιφορτισμένοι με τη φροντίδα της υγείας των ζώων και συγκεκρημένα με την υγεία των γατιών έχουμε δύο κύριους στόχους. Αρχικά, θέλουμε να βοηθήσουμε τις γάτες με την πρόληψη όλων των σοβαρών ασθενειών, που τις απειλούν και κυρίως την αποφυγή μιας μοιραίας κατάληξης. Στη συνέχεια, θέλουμε να τις κρατήσουμε κατά το δυνατόν, μακρυά από κάθε βλαβερή επιπτώση. Δυστυχώς, όλα τα πράγματα δεν γίνονται ακριβώς όπως τα θέλουμε. Στην ιατρική ποτέ δεν μιλάμε για το απόλυτο. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες, ευτυχώς λίγες, ιατρικές διαδικασίες δεν είναι εντελώς απαλλαγμένες από κινδύνους, και μερικές φορές κάποιες απαραίτητες ιατρικές πράξεις μπορούν να προκαλέσουν βλάβες.

Τα σαρκώματα δεν είναι νέες μορφές καρκίνου για τις γάτες. Το 1991 για πρώτη φορά, οι κτηνίατροι παρατηρήσαν ένα υψηλότερο, από το αναμενόμενο ποσοστό εμφάνισης σαρκώματος σε γάτες . Η διαπίστωση αφορούσε την εμφάνιση σαρκώματος και την σύνδεση του με τη χορήγηση του εμβολίου κατά της λύσσας. Επίσης διαπίστωσαν ότι η εμφάνιση του σαρκώματος αφορούσε την περιοχή χορήγησης του εμβολίου. Στη συνέχεια, αποδείχθηκε η σχέση μεταξύ της χορήγησης του εμβολίου της λύσσας και της ανάπτυξης του σαρκώματος.

Στα περισσότερα ζώα της οικογενείας των αιλουροειδών, η εμφάνιση σαρκώματος δεν συνδέεται με κανένα εμβόλιο και εκείνα που συνδέονται εμφανίζονται πολύ σπάνια. Η εκτιμώμενη συχνότητα εμφάνισης σαρκώματος, που να συνδέεται με την χορήγηση του εμβολίου, είναι της τάξεως του 1 έως 10 σαρκώματα ανά 10.000 εμβόλια. Η ανάπτυξη ενός σαρκώματος πιθανόν να λάβει χώρα 3 μήνες μετά τον αντιλυσσικό εμβολιασμό. Οι γάτες έχει αποδειχθεί ότι έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σαρκώματος στη περιοχή χορήγησης του εμβολίου και ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται όταν οι πολλαπλοί εμβολιασμοί γίνονται στην ίδια ανατομική περιοχή. Τέλος υπάρχουν διάσπαρτες επιστημονικές εκθέσεις, που περιγράφουν την ανάπτυξη όγκου, ο οποίος πιθανά να συνδέεται με το εμβόλιο της λύσσας, ή με κάποιο άλλο εμβόλιο (FeLV), καθώς και με τη χορήγηση φαρμακευτικής ουσίας, χωρίς απαραίτητα να πρόκειται για εμβόλιο.

Δυστυχώς, τέλειες συνθήκες χορήγησης εμβολίου χωρίς κανένα κίνδυνο δεν υπάρχουν. Βασικά όμως δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία για τη μέγιστη σημασία των εμβολίων, τα οποία έχουν σώσει αμέτρητες ζωές, και εξακολουθούν να είναι το πρώτο και το πιό απαραίτητο όπλο στη μάχη κατά των λοιμωδών νοσημάτων της γάτας.  Ασφαλώς και σε κάποιες περιπτώσεις θα εμβολιάσετε τη γάτα σας με το εμβόλιο κατά της λύσσας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κίνδυνοι που συνδέονται με τον εμβολιασμό είναι πολύ μικρότεροι από τους κινδύνους, που προέρχονται από τα προβλήματα της ίδιας της νόσου, εάν το ζώο είναι ανεμβολίαστο.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ Η ΓΑΤΑ ΜΟΥ ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Η κτηνιατρική απάντηση είναι ΝΑΙ, πρέπει να εμβολιάσετε τη γάτα σας. Η απόφαση για τον εμβολιασμό της γάτας σας, όπως και κάθε άλλου ζώου που φιλοξενείτε στο σπίτι σας, θα πρέπει να βασίζεται σε βαθύτερη γνώση αλλά και κατανόηση όλων των πλεονεκτημάτων, των κινδύνων και της διαδικασίας εμβολιασμού. Για το λόγο αυτό, είναι εξαιρετικά σημαντικό να συζητήσετε το θέμα με τον κτηνίατρό σας, ο οποίος και θα σας βοηθήσει να κάνετε τη σωστή επιλογή για τον εμβολιασμό της γάτα σας.